Kex

Är du sugen på kex?
Prova att göra dina egna kex, detta är ett jätte bra recept på nyttiga och goda kex!

Ingridienser:
1,5 dl krossade linfrö
0,5 dl hela linfrö
0,5 dl pumpafrö
0,5 dl sesamfrö
0,5 dl solrosfrö
2 tsk flingsalt
2 tsm torkad timjan
3 dl vatten (kokande)

Dessa kexen är verkligen super enkla att göra. Det enda som kan vara krångligt är att de ska stå i ugnen och gräddas i tio timmar (!)

Så här gör du:
Blanda först alla frön och kryddorna. Häll sedan över kokande vatten och rör runt. Låt det sen svälla i ca 30 min. Rör om då och då. Sätt på ugnen på 70 grader. Bre ut smeten på bakplåtspapper på en plåt och in i ugnen i 10 timmar!






Hälsokexen är jätte nyttiga och goda. Ett bra snacks att tugga på om du är sugen på något. Men tänk på att för mycket linfrö kan göra att du blir hård i magen. Rekomenderat intag om dagen för vuxen person är  2-3 msk.

Baka och njut!:)
 


Kommentarer
Postat av: stylefile

Toppen idé! Vilken blogg av guld!! :)

Roligt att du gillar min också.

2009-03-16 @ 18:35:17
URL: http://stylefile.devote.se
Postat av: daniela

dom där ska jag absolut pröva, ser jättegott ut!

jag kmr absolut fortsätta kika in här :)

2009-03-23 @ 10:02:36
URL: http://allasdaniela.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0