Välkommen till min nya blogg!

Hej på er, eller jag kanske ska säga; välkommen till min nya blogg!

Denna bloggen har jag tänkt på att starta i ca ett halvår men jag kommer aldrig till skott. Tänker ofta med "det hade jag kunnat skriva i bloggen om jag hade någon" och haft 100tals ideer hit och dit. Nu har jag äntligen skaffat bloggen men har ingen aning om vad jag ska skriva, hur jag ska skriva. Det är alltid svårt att börja skriva tycker jag. Men det är likadant med allt. Det är alltid svårt att börja, men när man väl gjort det så flyter det på. Denna bloggen är iallfall tänkt att handla om att leva nyttigt. Jag tycker att mat är intressant och roligt, speciellt nyttig mat. Tanken är att jag ska skriva om nyttiga - och onyttiga livsmedel, fakta - som om tillexempel vitaminer och antioxidanter, lägga ut recept medmera. Och lite om träning.

En ska som jag tycker är irriterande när man läser om nyttiga grejer och sånt är att man alltid får läsa och höra hur man ska göra men aldirg varför man ska göra det. Så det är något jag vill skriva om.  Tips och råd är alltid lättare att följa om man har en anledning, och om man vet hur skadligt vissa saker är eller om man vet hur bra andra grejer kan vara för kroppen. Människan vill alltid ha en mening med det dem gör- annars är det ju faktiskt meningslöst.

Alla vet att frukosten är det viktigaste målet om dagen för det har man fått höra sen man var typ 5. Men varför? Och varför är det egentligen så bra att äta spenat?

Jag har som sagt många ideer om den här bloggen men vet inte riktigt var och hur jag ska börja. Det kanske inte heller blir alls som jag tänkt, saker blir sällan de. Men jag börjar iallfall idag så får vi se vart det leder.

Hoppas ni klickar tillbaka hit!

/Healthy

Kommentarer
Postat av: LOUISE

Hej, din idé verkar superbra! Ska vi prenumerera på varandra på bloglovin.com?

2009-02-21 @ 18:42:36
URL: http://lnyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0