Havregrynsgröt med rivet äppel

Detta är recept på en vanlig portion havregrynsgröt:

1 dl havregryn
2 dl vatten
ev lite salt

Koka upp i kastrull eller tillaga i mikron i 2-3 minuter

Använder du fiberhavregryn tillstätter du ½ dl vatten till.

Om du vill piffa upp havregrynen så är detta ett väldigt gott tips;
Riv ner ett rött äppel, rör om. Det varma äpplet ger en väldigt söt smak till gröten. Jag äter inte äppelmos men jag vet att många har det på gröten och jag kan tänka mig att detta smakar lite åt det hållet, fast mycket nyttigare! Gillar man kanel så passar det jättebra att blanda ner också! Perfekt till frukost.

Kommentarer
Postat av: STYLEFILE

Jag äter dubbel satts av havregrynsgröt varje morgon utan salt, med frysa hallon som jag tinat dagen innan ;) 2 dl fiberhavregryn alltså, brukar ha i krossade linfrön också! :D

2009-03-21 @ 19:32:41
URL: http://stylefile.devote.se/
Postat av: Ida

Härlig blogg du har! Här kan jag nog hitta en HEL DEL bra tips!

Asså jag gillar matlagning men har flyttat hemifrån och det har inte blivit någon bra eller nyttig mat.

Har du något tips på någon lättare maträtt eller kanske någon bra grundläggande Kokbok? :)

2009-03-22 @ 12:47:38
URL: http://idarehnberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0